FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
ACME och andra kreditbolag har ju diskuterats flitigt det senaste och med anledning av detta vill jag skapa en tråd om hur jag upplever ett företag som för bara ett par år sedan byggde upp något som dom om dom skött sina kort väl gott och väl kunnat bli marknadsledande i Norden. Som står att läsa i rubriken så är det ACME jag pratar om.
Mitt företag Lastbryggan har ju "varit med" några år och hösten/vintern 2003/2004 blev jag kontaktad av en entusiastisk säljare vid namn Sebastian som jobbade för ACME (numera Kreditors vd). Vi, ACME's vd, Sebastian och jag hade ett möte där vi kom fram till ett bra samarbetsavtal och dom illusionerna som fanns då hos ACME var att bli marknadsledande i Sverige och komma med massor av integrerade automatiska lösningar framöver. Själv valde jag att köra på mitt egna system och bara köpa upplysningarna av ACME i väntan på att "paycontrol" skulle bli klart, en kraftig utveckling och personalomsättning på ACME gjorde att Paycontrol aldrig blev vad som var tänkt och den kloke Sebastian slutade för att något senare starta Kreditor där allt som ACME misslyckats med togs tillvara och vidareutvecklades i en mycket bättre miljö än vad ACME lyckats åstadkomma. Det finns massor av punkter som gjort att jag tröttnat på ACME, och några av dom är bl.a. att jag har försökt nå ACME's vd (min kontakt) under säkert en månads tid, men han är alltid i möte... Jag har vid varje tillfälle lämnat meddelande om att han skall ringa mig, inte en enda gång har han ringt. Jag har sedan ett halvår tillbaka försökt förmå ACME att ändra konto som som sätter in kraven för ej utlösta pf på, det kommer fortfarade in pengar på det gamla kontot och min revisor får dubbelt jobb med att föra om dom. Jag kom överrens med dom för ca ett år sedan att dom inte skulle driva "ej utlösta pf-krav" vidare till inkasso eftersom det var jag som fick stå för kostnaderna, så sent som idag fick jag en avräkning där ärendet gått vidare till inkasso, dessutom redovisat på fel konto... Jag har idag valt att samarbeta med Kreditor som jag tycker har en mycket bra lösning, kompetent personal och framför allt, dom jobbar åt samma håll som jag. Alltså framåt! Dom harvar inte kvar i en halvfärdig lösning med manuell hantering utan lyssnar på dom åsikter och önskningar som jag som kund har att tillföra, dessutom känns det som att det händer grejer hela tiden. Anledningen till att jag väljer att "skriva av mig" lite här är att jag känner att jag inte får någon respons från ACME samtidigt vill jag ge lite credits till Kreditor och rekommendera dom å det varmaste. Det vore intressant att höra både Kreditor och ACME i tråden eftersom jag vet att båda är medlemmar på WN. // Mats Edit: Anledningen till att jag inte namnger ACME's vd i tråden är att när jag gjorde en kreditupplysning på ACME tidigare idag fick jag se att han inte sitter med i styrelsen längre, jag som kund inte fått nån info om detta från ACME. |
|||
![]() |
![]() |
|
|