FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej har suttit och läst era trådar ett tag nu utan att vara medlem, (trevligt forum måste jag säga)
men nu så har jag ett problem som jag inte hittade ngn lösning på i de trådar som redan finns. Alltså: Jag sitter här och fyller i Skatte- och avgiftsanmälan, behöver en FA-sedel så jag kan börja ta betalt "på riktigt" för mina jobb. Jag har problem med dessa rutor: * ungefärlig anskaffningskostnad -> vad har belopet jag fyller i här för betydelse vid uträkning av prel.skatt mm? * momspliktig omsättning -> Ska jag här fylla i den totala omsättning, alltså både +/-. Jag satt den till 25000 kr (Ett uppdrag kanske blir 5000 i moms, räknar med fyra uppdrag = 20000 || lite införskaffning = ca: 5000 kr moms) * utgående moms / ingående moms -> ska jag då skriva i det jag räknade på här innan. 20000 / 5000. Eller är jag ute och cyklar? Tack på förhand //Kim Fransman |
||
![]() |
![]() |
|
|