Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hjälp med skatte- och avgiftsanmälan.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-19, 18:25 #1
KimF KimF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 9
KimF KimF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 9
Hej har suttit och läst era trådar ett tag nu utan att vara medlem, (trevligt forum måste jag säga)
men nu så har jag ett problem som jag inte hittade ngn lösning på i de trådar som redan finns.

Alltså:

Jag sitter här och fyller i Skatte- och avgiftsanmälan, behöver en FA-sedel så jag kan börja ta betalt
"på riktigt" för mina jobb.

Jag har problem med dessa rutor:

* ungefärlig anskaffningskostnad -> vad har belopet jag fyller i här för betydelse vid uträkning av prel.skatt mm?

* momspliktig omsättning -> Ska jag här fylla i den totala omsättning, alltså både +/-.
Jag satt den till 25000 kr (Ett uppdrag kanske blir 5000 i moms, räknar med fyra uppdrag = 20000 || lite införskaffning = ca: 5000 kr moms)

* utgående moms / ingående moms -> ska jag då skriva i det jag räknade på här innan. 20000 / 5000. Eller är jag ute och cyklar?

Tack på förhand

//Kim Fransman
KimF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017