FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Just nu är datorn "död":
![]() Varje gång jag öppnar den och pillar med någonting så brukar den sedan gå igång i ca 5-8sek när man startar den sen dör den och efteråt så går det inte att starta den. Det är någonting som värkar vara väldigt känsligt men tidigare när jag hade samma problem så rev jag ur allting och testade att koppla in allting när datorn låg löst på golvet och då fungerade det jättebra. Efter det så monterade jag in allting i chassit och då fungerade det lika bra men nu när jag skulle montera in en annan DVD-rom så vart den lika död igen. Det värkar som om varje gång jag öppnar burken och försöker ändra någonting så dör den efteråt, jag fattar inte vad det kan vara. Jag har testat att demontera alla fan controllers, kopplat ur strömmen till displayen på chassit, alla diskar samt DVDn. Kontrollerat så power sw kabeln sitter samt bägge ATX kablarna. Har även gort lite mer patetiska kontrolleringar så som att byta strömkabeln till olika uttag osv. Jag är nästan 100% säker på att inget är fel med nätaggregatet. Isåfall att moderkortet eller CPUn är deffekt men det kan troligtvis vara någonting annat litet fel. Blir inte klok på detta ;(. Problemet började troligtvis när jag böt chipset kylningen till en passiv Zalman men jag är osäker på om någonting annat hände eftersom jag rev ur hela datorn. Möjligtvis att det kom ut lite kylpasta bredvid chipset som skapade problem men jag rengjorde runt omkring och allting fungerade bra. Alla idêer och tips är välkomna, måste felsöka detta vidare. |
||
![]() |
![]() |
|
|