FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej alla,
Jag *hatar* spam. Visst, filter fungerar men inte till 100. Och nu läste jag om en som hittat vissa ord som filtren släpper igenom. Det kan man tänka sig att "reklam"-makarna också läst... Så jag fick den här idén alldeles härom nyss. Kanske ingen unik eller ny idé men i alla fall. Vitsen är att (om jag inte fattat fel) det finns robotar som snokar runt på siter och letar e-postadresser, samlar in dom och sedan bränns en CD med "240,000,000 addresses in the US" - ja ni har väl också fått "reklam" om det. Men om det då visar sig att adresserna är värdelösa vill ju ingen köpa CDn. Tänker jag. Alltså: På förstasidan på siten finns en osynlig länk (bara en punkt, t ex, i samma färg som bakgrunden så inte "vanligt" folk upptäcker den). Den leder till en sida med rena nonsens-adresser. Fullt av dom. Adresserna byggs som vanliga men av slumpmässiga tecken - ett litet bagatellprogram i BASIC ordnar detta - och sedan kan man länka vidare till ytterligare en sida osv osv. Det drar inte många kilo men: Om många gör så, så får robotarna bara in sk*t och marknaden slås undan för operatörerna. Vad tycks? Bra? Dåligt? Kommentarer? (Vem bryr sig?) Erik |
||
![]() |
![]() |
|
|