Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mobiler / WinCE / Smarta telefoner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-11, 16:28 #1
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Jag är lite nyfiken på att börja bygga mobilbaserade lösningar som komplement på flera av mina siter. Är dock lite villrådigt på vart man skall börja nysta.

Nu äger jag ingen WinCE enhet, men jag antar att de enheterna fungerar ungefär likvärdigt som en windowsplatform med lite flash, audio och visuella möjligheter. Kan någon med mera erfarenhet ge synpunkter / bekräfta?

Många enheter använder opera som webbläsare, den är smidig och enkel att ha att göra med, men vad för upplösningar bör man anpassa för? Min nokia har en långsmal skärm och resizar jättefint (funkar förvånandsvärt bra att surfa) men misstänker att man ändå bör veta vad man "gör" innan man lägger ner tid på att utveckla tjänster för den.

Har någon här med framgång skapat CSS-mallar för mobila enheter utan att ändra så mycket på det befintliga materialet? Tips/råd?

Någon som kan rekommendera böcker/websidor på ämnet? Marknaden förändras ju halvårsvis nästan, så det gäller att hänga med!
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017