Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ond tro igen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-07, 11:01 #1
Tbj Tbj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Tbj Tbj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Jag har ett problem hur jag än gör så får jag skit
I september köpte jag en domän lite av "nostsalgiska" skäl det var ett tidningsnamn som jag hade vissa små kopplingar till + att det är ett bra namn inom min branch.
Där på inträffar det osannolika min granne vän och dessutom god kund startar upp denna tidning som inte har funnits på minst 5 år (han var inte inblandad i orginalet det var en kompis till honom)
Jag har tänkt mig att använda namnet till ett forums liknande sajt MEN jag känner min vän han kommer bli pissförbannad om jag annvänder namnet lika förbannad om jag erbjuder han att köpa namnet han kommer skrika om ond tro upphovsrätt copyrätt osv o jag menar skrika
vad gör jag tutar och kör min ursprungliga ide
jag kan höra om han vill ha namnet jag överlever med något annat men då öppnar jag för ond tro om jag förstått allt rätt överlåter inte den gratis ,domänen har ett ganska högt värde om jag själv använder den! Förmodligen även på öppna marknaden
vill ju trots allt vara just mot en vän men inte skänka bort den för han är snål och sniken själv gnäller alltid om priset på mina produkter
Skulle gärna ha ett sammarbete då han är en av sveriges bästa redaktörer men det är nog omöjligt när han upptäcker att jag äger domänen (både se & nu )
Vad råder ni mig till vad skulle ni göra?????????
Tbj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017