FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har ett script där man ska anmäla sig som har funkat när jag hade två input och en textarea men jag lade till lite andra fält och nu funkar dte inte längre.. :huh: Funderar på vad jag ha gjort så att det jag lade in inte funkade medan det jag hade innan funkade..
Har klippt ut en liten del av koden där själva problemet är: Kod:
<table width="200" align="center" border="0"> <form method="post" action="admin.asp?visa=spara"> *<tr> * * *<td><font size="2"><b>Lägg till deltagare:</b></font></td> *</tr> *<tr> * * *<td height="10"><hr></td> *</tr> *<tr> * *<td><b>Stor bild:</b><br> * * *<input type name="link" size="35"></td> *</tr> *<tr> * *<td><b>Liten bild:</b><br> * * *<input type name="url" size="35"></td> *</tr> *<tr> * *<td><p><b>Info om katten:</b><br> * * * * *<textarea name="info" rows="5" cols="35"></textarea> * *</p> * * *</td> *</tr> *<tr> * *<td height="14"><p><strong>Kattens namn:<br> * * *<input type name="name" id="name" size="35"> * *</strong></p> * * *</td> *</tr> *<tr> * *<td><strong>Kattens ålder: <br> * * *<input type name="age" id="age" size="35"> * *</strong></td> *</tr> *<tr> * *<td><strong>Kattens ras: <br> * * *<input type name="ras" size="35"> * *</strong></td> *</tr> *<tr> * *<td height="25"></td> *</tr> *<tr> * *<td><strong>Ägarens namn: <br> * * *<input type name="a_name" id="a_name" size="35"> * *</strong></td> *</tr> *<tr> * *<td><strong>Ägarens ålder:<br> * * *<input type name="a_age" id="a_age" size="35"> * *</strong></td> *</tr> *<tr> * *<td><strong>Info om ägaren: <br> * * *<textarea name="a_info" cols="35" rows="5"></textarea> * *</strong></td> *</tr> *<tr> * *<td><input type="submit" value="Lägg till"></td> *</tr> *<tr> * * *<td height="10"><hr></td> *</tr> *<tr> * * *<td align="right"><a href="admin.asp?visa=logut"><b>Logga ut</b></a> <a href="admin.asp"><b>Tillbaka</b></a></td> *</tr> </form> </table> <%End If If Request.Querystring("visa") = "spara" Then Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") Conn.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" &Server.MapPath("db/rating.mdb") Url = Request.Form("url") If Url <> "" Then * *If Left(Url,7) = "http://" Then * * *Url = Url * *Else * * *Url = "http://" & Url * *End If End If SQL = "Insert Into rating (link,url,info,name,age,ras,a_name,a_age,a_info) Values('" & Request.Form("link") & "','" & Request.Form("url") & "','" & Request.Form("info") & "','" & Request.Form("name") & "','" & Request.Form("age") & "','" & Request.Form("ras") & "','" & Request.Form("a_name") & "','" & Request.Form("a_age") & "','" & Request.Form("a_info") & "')" Conn.Execute(SQL) Response.Redirect "admin.asp?visa=inne" End If If Request.Querystring("visa") = "tabort" Then Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") Conn.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" &Server.MapPath("db/rating.mdb") SQL = "Delete From rating Where id ="& Request.Querystring("id") Conn.Execute(SQL) Response.Redirect "admin.asp?visa=inne" End If If Request.Querystring("visa") = "logut" Then *Session.Abandon *Response.Redirect "rating.asp" End If%> Jag tycker att det borde funka, men jag kan ha missat nåt eller satt ut nåt för mycket.. :P Felmeddelandet jag får är: Citat:
Kod:
SQL = "Insert Into rating (link,url,info,name,age,ras,a_name,a_age,a_info) Values('" & Request.Form("link") & "','" & Request.Form("url") & "','" & Request.Form("info") & "','" & Request.Form("name") & "','" & Request.Form("age") & "','" & Request.Form("ras") & "','" & Request.Form("a_name") & "','" & Request.Form("a_age") & "','" & Request.Form("a_info") & "')" Conn.Execute(SQL) Response.Redirect "admin.asp?visa=inne" Snälla hjälp mig så fort som möjligt för jag behöver det så fort som det bara är möjligt! Mvh Jennifer |
||
![]() |
![]() |
|
|