Kom ihåg mig?

tradedoubler inte på affiliatens sida?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-05, 16:16 #1
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
hej,

Det finns en del gott att säga om tradedoubler, kanske främst att de överlevde it-krashen 2000- och gav iaf lite inkomster på en dyster annonsmarknad till oss som var aktiva då.

Dock tycker jag de är alldeles för veka att förhandla fram gynnsamma avtal för oss som affiliates. De verkar nöjda med att de har fått sin annonsör och sin fasta avgift. Att det inte är så stor seriös konkurrens på affiliatemarknaden kanske gör sitt till, men detta kommer säkerligen att ändras.

Därför borde tradedoubler i många fall ställa hårdare krav på annonsörerna.
Några avtal som är rent löjeväckande är tex
ad libris:
"Bokhandeln som erbjuder dig 5% på första ordern från en ny kund."

dvs om man har någurlunda internetvana användare har de säkerligen redan ett konto på ad libris och man får inte ett öre som affiliate.

Även om många andra avtal inte är lika löjeväckande som detta är de flesta avtal som enbart betalar en liten procent av en försäljning antagligen mycket gynnsamma för annonsören jämfört med annan form av annonsering. Medan man i tv och dagspress kan lägga hundra tusentals kronor bara för att sin logotyp exponeras, är man här överhuvudtaget inte beredd att betala för exponeringar och inte ens direkta klick till sin hemsida.

Eftersom jag vet att TD har representanter aktiva här får ni gärna vidarebefodra dessa åsikter till ledningen och förhandlarna.
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017