FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tänkte kolla regler eller kanske bara allmänt uppförande när man skickar nyhetsbrev eller info från en webbutik
Vi har i dagsläget ingen information på vår sida om att man när man lämnar sin e-postadress också samtycker till att ta emot information eller nyhetsbrev eller liknande....tänkte lägga upp det i samband med att nyhetsbrevet kommer igång, vi har ännu inget. Däremot har jag vid något tillfälle när vi haft problem med sidan i efterhand skickat ut information till kunder som registrerat sig på sidan (inte nödvändigtvis köpt något) att "vi har haft tekniska problem men att sidan nu fungerar igen, vid frågor kontakta kundtjänst....." Detta har varit till kunder som t.ex besökt sidan vid tillfällen då något blev fel med betalningslösningen. visst kan jag skicka ut information till dem som själv lämnat ut sin e-post (tänker att det är som NIX, där det är ok att ringa om personen varit i kontakt med företaget tidigare t.ex köpt något eller anmält intresse)? De som registrerar sig som kunder har ju gjort en form av intresse- anmälan även om de inte köpt något vid just det besöket Tänker jag rätt eller ska jag satsa på att förtydliga mig inför kunderna? Typ "lämna din e-postadress och riskera att få info, erbjudanden eller nyhetsmail.... I så fall hur formulerar ni denna text? Gjorde jag rätt som mailade kunderna vid detta tillfälle? Hur ska jag göra i framtiden? (som ni fattar är webshoppen väldigt ny) |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|