FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har en webbshop och säljer stort av en viss produkt. Men kärt barn har många namn och är man i köpartagen på något liknande kan hända att man söker på tre, fyra olika ord som egentligen alla betyder "samma" sak.
Jag har reggat en hel del domäner i syftet att lägga upp helt klart informativa och matnyttiga sidor i ämnet. Alltså inte bara en länk och hänvisning till min webbshop. Men syftet är naturligtvis att driva trafik dit ändå samt skapa lite goodwill genom att erbjuda intressant information i ämnet. Är det idé att lägga upp samma information på ex. domän1.se domän1.com domän1.nu domän1.biz och så vidare? Eller bör jag endast göra det på en av dem och på övriga peka direkt till denna informationssida? I så fall ska jag även peka domän2.se domän2.com domän2.nu domän2.biz till denna enda satellitsida med information på också? Eller ska varje satellitsida innehålla samma information, med endast fåtal nyckelord som skiljer sig åt mellan domän1, domän2, domän 3 osv? Har läst och sökt lite om satellitsidor men tycker inte jag har det helt klart för mig ändå med hur man bör göra och framförallt hur man INTE bör göra för att inte stöta sig med sökmotorerna. Tacksam för lite input! |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|