FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan,
Innan ni alla börjar med det klassiska "hur långt är ett snöre" snacket, så ska jag säga att jag förstår det är omöjligt att räkna ut ett exakt värde för en ehandel. Men jag tänkte ändå höra lite med er experter om hur ni skulle räkna fram ett värde. Jag har en webshop just nu som växer ganska kraftigt. All trafik kommer från sökmotorerna och sajten ligger etta på ganska många sökord inom dens område. Idag har vi väl mellan 250-350 unika besökare per dag och jag skulle tippa på 2-3 beställningar per dag. Har fått en del visat intresse från investerare osv, det är just därför jag undrar hur man ska räkna ut värdet. Många menar på att man borde ta vinsten per år * x. Men detta känns lite fel för min del eftersom jag mest har sajten som en hobby och vinsten inte är jätte stor i dagsläget, men möjligheten att växa finns verkligen och allt beror på mig och om jag är villig att lägga mer tid på det hela. Alltså, hur tycker ni jag borde räkna ut värdet? T ex om investerarn frågar hur många % han får för x antal kronor osv. Tacksam för era svar! |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|