Kom ihåg mig?

Google Analytics: Flytta site till annat konto

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-19, 13:21 #1
nukems avatar
nukem nukem är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
nukem nukem är inte uppkopplad
Medlem
nukems avatar

Reg.datum: Apr 2007
Jag undrar hurvida man kan flytta ett "konto"(Analytics kallar varje domän/sida för ett "konto").

Alltså vad jag menar är om jag t.ex. bygger upp www.tomte.nu med Google Analytics som statistik.

Också vill jag sälja www.tomte.nu, som ett mervärde för kunden hade det varit bra om han kunde ta över bara den sidan av alla mina. Jag vill ju aldrig ge honom hela mitt Google konto.

Jag har forskat mer om det på Google Analytics interface och sett att man t.ex. kan dela med sig av statistik till andra Google konto. Kan man gå denna vägen för att flytta det helt ? För Googles online documents kan man t.ex. dela med sig till andra med olika behörigheter osv.

Och jag har sökt i hjälpen efter att flytta all statistik för en hel site till en annan användare men utan framgång.

Om jag köper en sida vill jag ha med mig allting snabbt o smärtfritt. Om jag säljer så kan en "seamless" överföring utav sattistik för sidan ha ett högt mervärde för köparen.

Statcounter har denna tjänsten, men jag är inte lika nöjd med Statcounter som med Analyitcs i övrigt.

Någon som har erfarenhet utav detta ?
nukem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017