FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Jag går i seriösa inköpstankar för en ny bärbar ultraportabel dator i det nya lågprissegmentet som blivit populärt på sistonde. Så nu undrar jag, ni som vet, vad som händer framöver, vilka maskiner som kommer att släppas. Om man tittar på Asus eeepc700 så är den för klen för min smak. 900-serien verkar bra men jag tycker inte om utseendet. Jag vill dessutom ha hårddisk istället för ssd, iallafall just nu. Bra är att den har Bluetooth. Acer Aspire One A150 verkar nästan vara perfekt för mig. 120Gb hårddisk och upp till 6 timmars batteritid med 6-cellsbatteri som kommer inom kort. Men den saknar Bluetooth, vilket är en förutsättning för mig eftersom jag använder nallen för internetuppkopplingen och anslutning av min trådlösa råtta. Dessutom är tydligen touchpaden konstruerad med "knapparna" på sidan vilket många tycker är obra. Jag har sett guider på nätet om hur man opererar in en egen Bluetoothmodul i Acer-datorn men även om jag skulle klara av det rent praktiskt så vill jag inte förstöra garantin det första jag gör. Jag vill inte heller ha någon utstickande del, om den så bara är 6-7 mm, vilket dagens minsta BT-adaptrar är. Så, vad kommer härnäst. Jag har läst att Dell och HP skall komma med varsin modell. Och Asus resp Acer kommer säkerligen inte ligga på latsidan. |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|