FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Funderar nu på att starta företag om jag får bra respons i denna tråd, kan man säga.
Vet att det finns många erfarna och undrar alltså följande: !Varning: Måste först varna er att jag är helt ny på detta med företagande.! Har en hemside-idé där jag kommer tjäna en bra hacka tror jag på reklam och kommer använda mig mest utav affiliator och double. Vet att om man är registrerad som företag får man ut rätt mycket mer i dessa annonsnätverk. Så jag undrar om det är någon idé att starta företag med detta som "verksamhet"? Är det ens möjligt eller räknas det som hobbyverksamhet? Har ju inga speciella utgifter förutom el och bandbredd (egen server) men jag har ju som avsikt att gå i vinst och att hålla igång detta, även starta fler hemsidor också (som man kanske säljer senare t.o.m.) Efter skatter och avgifter så det kanske inte ens lönar sig? ^ Kommer dock inte arbeta med detta 100 % utan det kommer vara vid sidan om studier. Sett folk på forumet som haft detta som verksamhet (har det verkat som iaf) och undrar då vad ni skrev som "verksamhetsidé" när ni registrerade det? Som slutsats så blir det väl att min verksamhetsidé är att bygga upp hemsidor, tjäna pengar på dom och senare även kanske sälja dom. Har alltså inga tjänster eller produkter jag säljer, inkomst endast från annonser. Kan det gå igenom tro? <_< Tacksam som vanligt för erfarna svar |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|