Tja..
jag har en fråga som hämtar värden i flera tabeller som har relationer till varandra... Det fungerar bra, men den visar bara poster där det finns relationer i alla tabellerna som är inblandade... Går det att få med även poster i tabellen tblItems där det saknas vissa relationer?
Kod:
SQL = "SELECT tblItems.SN, tblModell.Modell, tblStatus.Statusnamn, tblTillverkare.Tillverkare, tblUsers.Efternamn, tblUsers.Namn, tblverkOrter.VerkOrter FROM tblUsers INNER JOIN (tblModell INNER JOIN (tblverkOrter INNER JOIN (tblTillverkare INNER JOIN (tblStatus INNER JOIN tblItems ON tblStatus.[ID] = tblItems.[Status]) ON tblTillverkare.[ID] = tblItems.[Tillverkare]) ON tblverkOrter.[ID] = tblItems.[VerkOrt]) ON tblModell.[ID] = tblItems.[Modell]) ON tblUsers.[Personnr] = tblItems.[Personnr]"
Jag har en tabell med datorer i tblItems, kopplat till en tabell med användarna och deras personnr.. Jag får med denna frågan fram alla datorerna som har en användare kopplad till sig, dock syns inte datorer somär lediga, alltså saknar värde i fältet personnr..
Går det att lösa på ett smidigt sätt??
Jag bjuder på öl....