Kom ihåg mig?

PHP Warning: Unable to initialize module

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-16, 10:37 #1
oddholst oddholst är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
oddholst oddholst är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Hej.

Jag har uppgraderat php-installationen till 5.2.5 och kör på en Windows 2003 SP2 med IIS som webbserver.

När servern skall startas om av någon anledning så dyker det upp kanske 15 av nedanstående meddelanden under uppstarten. Märkligt nog fungerar allt dock som det skall iallafall.

Citat:
Originally posted by Felloggen
[15-Jan-2008 18:34:16] PHP Warning: Unknown(): (null): Unable to initialize module
Module compiled with module API=20060613, debug=0, thread-safety=1
PHP compiled with module API=20020429, debug=0, thread-safety=1
These options need to match
in Unknown on line 0
Det var samma sak innan php-uppgraderingen, 5.2.1 eller något sådant tror jag det var.

Jag misstänker att det hela har att göra med gamla kvarglömda filer någonstans, men jag har letat och inte hittat några andra. Ingen gammal installationskatalog, inga gamla php5isapi.dll eller php5ts.dll, inga extensionfiler på fel ställen etc. Jag har t o m tagit bort alla dessa filer och kopierat nya direkt från rätt zipfiler.

Jag har kollat PATH-inställningarna och dom är korrekta. Jag har inga php-relaterade filer i systemkatalogerna utan alla ligger under php-katalogen, utom php-ini som ligger i phprc-katalogen. Båda katalogerna är "mappade" i PATH-miljövariabeln.

Jag har sökt info om detta problem på nätet och gått igenom hundratals träffar om det på Google men ingen har presenterat en lösning som fungerar.

Dessutom blir jag snart galen på det här..... Grrr...
oddholst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017