Kom ihåg mig?

Lära sig PHP, finns det på svenska?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-06-28, 19:41 #6
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2013
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2013
Jag tror att guiden är till för människor utan tidigare programmeringskunskaper.

Då rekommenderar jag absolut ingen såkallad "black magic" i bakgrunden i form av autoloaders och dylikt.

Det är bra att man lär ut funktionell programmering men självklart ska man även gå vidare sen till t.ex. objektorienterad programmering.

Vet många människor som hävdar att de använder sig av objektorienterad programmering bara för att de bakar in alla deras metoder i klasser och dessa aldrig ens pratar med varandra.

Har inte sett guiden själv, men jag förstår varför han skulle använda sig av include, och require där han även förklarar skillnaderna.

Tycker det är lite väl enkelt att sparka på andra grejer när man inte hostar upp något bättre. Tvivlar inte på dina kunskaper eller något utan säger bara att vill man lära sig så får man ta det som finns tillgängligt liksom.

Dock är det bra att du nämner några bra grejer som är starkt rekommenderat att kika på när man väl har förstått grunderna.

Jag lärde mig från webdesignskolan, den tycker jag väl inte är så bra men använde den själv förr.

Det handlar om att hela tiden utmana sig själv och eftersom han ville ha en på svenska så tycker jag att den kan vara värd att kika på.

Sen om du fastnar är det bara att hojta till här i forumet så får du hjälp liksom.

Men kopiera inte och bara klistra in koden, det har du ingen som helst nytta av. Utan skriv av den själv, så upptäcker du även om du skriver något fel och så får du lära dig om lite olika felmeddelanden i php osv.
x264 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017