Citat:
Ursprungligen postat av rauthing
Fejkade en beställning och hittade avtalsvillkoren https://signup.active24.se/Themes/Ac...SE_feb2013.pdf
Märkligt för först står de att i allmänna villkor att det är tre månaders uppsägningstid, sen specifikt för hosting mm 30 dagar
Mycket märkligheter som gör att man drar öronen åt sig:
"3.3.1 Överanvändning
Om produkten som du utnyttjar använder 10 % mer än den avtalade lagringskapaciteten under en månad, äger Active 24 rätt att meddela dig detta, samt beordra dig att
antingen ta bort data eller uppgraderar till en servicenivå som medger större lagringskapacitet. Om du inte vidtar rättelse inom 10 dagar efter meddelande om saken,
äger Active 24 rätt att, utan ditt medgivande, uppgradera tjänsten så att den motsvarar det utrymme som används av dig. Active 24 förbehåller sig pckså rätten att stänga
ner dina webbsidor.
"
Så om man inte märker att det gått över gränsen och är utomlands utan internet i tio dagar så får man en räkning på en uppgradering?
|
Jag ser faktiskt inget orimligt i att leverantören ser till att ta betalt för det som nyttjas. Det är ju inte så att de kommer slumpat uppgradera kunder enligt den där, det var ju de som nyttjade mer än deras avtal medgav som blir uppgraderade om de inte gör nåt.
Eller tycker du att leverantören i detta fall ska låta kunden ligga över sin gräns och bara tuffa på utan åtgärder?