FAQ |
Kalender |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kanske glömde nämna att jag även gått till Rybu-katalogen c:\Program Files (x86)\Ruby200 och kört:
Ruby dk.rb init och därefter: Ruby dk.rb install sen körde jag: Ruby dk.rb Review Allt rapporteras vara OK, men när jag försöker köra: Kod:
require "mysql2" client = Mysql2::Client.new(:host => "localhost", :database => 'RubyTestDB', :username => "RubyTestUser", :password => 'RubyTestPassword') results = client.query("SELECT * FROM players") results.each do |row| puts row end Kod:
....require cannot load such file -- mysql2/2.0/mysql (Load Error) Intressant blev det dock när jag la till de två första raderna i följande kod: Kod:
#!usr/bin/Ruby20 #encoding: utf-8 require "mysql2" client = Mysql2::Client.new(:host => "localhost", :database => 'RubyTestDB', :username => "RubyTestUser", :password => 'RubyTestPassword') results = client.query("SELECT * FROM players") results.each do |row| puts row end Kod:
C:\Program Files (x86)\Ruby200\bin\Ruby.exe: no Ruby script found in input (Load Error) >Terminated with exit code 1 |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|