Kom ihåg mig?

patenttrollen la beslag på 40 procent av patenten 2011

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-10-16, 23:09 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Jag bifogade citat till en notis i första inlägget (som jag tyvärr inte hittade som länk på CS webbplats), men den andra artikeln bifogade jag en länk så man kan läsa online.

Tidningen kom i min brevlåda idag så det är färska nyheter i CS i alla fall.

Jag tyyckte det var intressant just att det är så mycket som 40 procent av patenten som tas av patenttrollen, och jag är av åsikten att det förfelar syftet med patent, som ju ska skydda en uppfinnares rätt till ersättning för en uppfinning, som kostat mycket pengar att utveckla.

Om man som ett patenttroll bara sitter och skriver patentansökningar hela dagarna utan tanke på att förverkliga idén, men som ett sätt att hindra andra att utveckla olika koncept. Då blir det som det fungerar med rena spekulationer av intrenetdomäner idag, dvs med domän-trollen. Vilket jag tycker är dåligt. De tillför ju verkligen inget av värde, det enda de gör är att höja tröskeln för nya koncept att li förverkligade, dvs de hämmar innovation. det tycker jag inte är rätt väg att gå för patentkonceptet.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017