Kom ihåg mig?

PHP och Xcode

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-21, 15:38 #1
JeZZifelt JeZZifelt är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
JeZZifelt JeZZifelt är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
Standard PHP och Xcode

Jag har en mobilanpassad hemsida med både html-filer och php som det tagit mig lång tid att bygga men äntligen fungerar den som den ska!
Den är redan väldigt "app"-anpassad, men det är ju ingen riktig app och går därför t.ex. inte att ladda hem från Appstore. För att göra en riktig app av den har jag anmält mig till Apple Developer's och använder Xcode med PhoneGap för att försöka fixa mig en app. Har aldrig hållt på med liknande innan, så allt är helt nytt för mig.

När jag följer guiden från PhoneGap (http://phonegap.com/start#ios-x4) och klistrar in min "www" mapp fungerar alla html-filer i mappen som de ska men inte php-filerna. Min förhoppning var att jag inte skulle behöva ändra något i mina filer utan bara kunna "konvertera" dem till en app med hjälp av xcode och phonegap, men hur ska jag göra med php-filerna? Antar att de behöver länkas in från någon server men vet inte riktigt hur?
Någon som använder sig av Xcode och PhoneGap och kan förklara på ett enkelt vis (för en dummie som mig) hur det fungerar med serverscript?

Tack på förhand och GOD JUL!
JeZZifelt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017