Kom ihåg mig?

Dyr Groupon kampanj!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-24, 01:18 #14
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Alla kan väl råka köpa reklam utan att ha superanalyserat resultatet av det. Blir man uppringd av Groupon så låter det säkert alldeles förträffligt bra och Groupon lär knappast upplysa om verkligheten.

Det de flesta inte känner till är att de som köper dessa erbjudanden är en kultur i sig, dvs. folk som hoppar från det ena erbjudandet till det andra. De blir näst intill aldrig en återkommande kund.

Många frisörer och andra som håller på med skönhet har en fast kundkrets. De vill öka den och går på det här med Groupon. Vad händer.

1. De får erbjuda sina tjänster billigt till personer som aldrig återkommer. Finns således ingen chans att tjäna igen rabatten.

2. De får tacka nej till fullbetalande kunder för de är uppbokade av rabattkunder. Här förlorare de kunder som kunde ha blivit återkommande kunder.

3. De får tacka nej till återkommande som blir förbannade. Här riskerar de att bli av med sina återkommande kunder.

Frågan är hur många år det tar innan Groupon har betat sig igenom alla småföretager i Sverige och därmed hela deras affärsmodell faller i bitar? Alla idéer har en produktlivscykel. Gäller bara att hopp av den i starten på nedförsbacken, om ni funderar på att köpa aktier i Goupon.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017