Kom ihåg mig?

Google dart

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-10, 21:04 #11
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro Visa inlägg
Nej ingenstans jämför jag dem, däremot spår jag samma form av framgång. Börjar bli lite less på att några utvecklare på Google springer iväg och i hemlighet bygger egna språk som de sedan hoppas resten av världen bugar och bockar för. Vore en annan sak om de drog igång ett initiativ och i en öppen process formade språket.
Skillnaden mot de flesta hitintills framgångsrika språk är väl att nu har man lärt sig att faktiskt jobba agilt med ett gäng utvecklare istället för att som förut antingen vara ensam eller stå och stampa.

De flesta av dagens mest använda och viktiga språk skapades av en eller fåtalet personer och ofta i en organisation som hade ett reellt behov. Javascript för att göra innehållet i Netscape dynamiskt, Java efter frustration med C/C++ inom Sun osv.

Google ser ett behov för sig själva och gör sitt bästa för att lösa det. Precis som Facebook gjort med Hives, HipHop, Thrift eller Cassandra eller varför inte VG med Varnish. Jag ser det som en god trend - att företag släpper mjukvara som öppen källkod oavsett om det gäller en databas eller programmeringsspråk. Allt som oftast är det primära syftet att lösa ett eget problem. Jag själv ser t ex inte alls samma anledningar som Google själva i varför jag vill att Dart ska bli en framgång. För mig handlar det om att få en gångbar programmerings-miljö på klientsidan som man inte får huvudvärk av, för dom handlar det om att bygga desto större, mer avancerade, bättre struktuererade och skalbara applikationer i ett browser-fönster.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Taggar
dart

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017