Kom ihåg mig?

Söker tips på högskoleutbildningar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-20, 16:10 #4
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Kim247 Visa inlägg
Väcker liv i den här tråden eftersom jag står inför ett vägval och vet inte hur jag ska göra riktigt.

För tillfället studerar jag upp mina betyg för att nå grundläggande behörighet för högskolan och till våren 2012 så ska jag söka in på högskolan. Det är två program som intresserar mig och jag funderar på att söka båda två eller bara ett utav dessa.

http://www.miun.se/sv/Utbildning/Hit...Id=1076#during

http://www.miun.se/sv/Utbildning/Hit...ProgramId=1061

Vilket utbildning ger jobb? Jag har en god vän som driver eget företag inom webbutveckling och han tycker jag ska läsa webbutveckling på universitetet och efter avslutad utbildning start eget företag som han. Men jag är kluven faktiskt då branschen för webbutveckling verkar vara överetablerad.

Nätverksdrift då? Försäkringskassan i Sundsvall nyanställer personal via universitetet om man visar framfötterna och jag pratade även med IT-avdelningen på Sundsvalls kommun och där tar man också emot studenter från universitetet.

Vad hade ni gjort om ni vore i mina kläder? Jag tycker om att pilla med nätverk, koppla och få det att funka. Samtidigt har drömmen alltid varit att skapa något eget, som en hemsida med mina egna funktioner och egen design.
Vilken utbildning som ger jobb går inte riktigt att säga. Det beror mycket på dig och hur marknaden ser ut när du går ut.
Utbilda dig inom det som du brinner mest för och vill jobba med. När du sedan söker jobb direkt efter skolan kommer arbetsgivarna kolla mycket efter om du verkligen brinner för t.ex. webbutveckling och vill lära dig mer om det. Arbetsgivarna är medvetna om de oftast inte kan hitta någon med exakt rätt kompetens, därför är ambitioner, intresse och viljan att lära sig de viktigaste sakerna när man rekryterar nyexaminerade/juniorutveckalre. Då kan man lära upp dem så att de passar perfekt i rollen på företaget.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017