Kom ihåg mig?

Öka intäkter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-06, 15:48 #1
bird200 bird200 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
bird200 bird200 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Standard Öka intäkter

Har några sidor inom ett specifikt område som drar in 1000 besökare dagligen, kring 80 % nybesök.

Huvudsaklig intäktskälla Adsense. CTR om 10 %, ersättning per klick om 1 kr.

Dagsinkomst 100 kr. Det är ju bra...

Sedan tänker man: Google debiterar annonsören 1.5 kr per klick i snitt. Annonsören måste ha egen vinstmarginal, så för honom är varje besökare värd minst 2 kr.

Nu börjar man tänka, mina annonsörer ser varje besökare som värd 2 kr. För mig är varje besökare värd 10 öre.

Mina 1000 besökare om dagen är alltså potentiellt värda 2000 kr om dagen, men nuvarande intäkt bara 100 kr.

Det måste ju vara massa sajter som har samma problem. Huvudsaklig inäktskälla Adsense, CTR om 5-10 %.

Problemet är i mitt fall att jag svårligen kan gå till ett värde om 2 kr per besökare då jag inte har de tekniska och ekonomiska kunskaper som krävs för att omvandla min sajt till att erbjuda samma marknadserbjudande som mina annonsörer. MEN, mina besökare letar efter samma innehåll på mina sajter som mina annonsörers!

Måste vara många här som tänkt samma tanke. Om mina annonsörer ser varje av mina besökare som värd 2 kr, men jag bara ser värde om 10 öre, hur skall man gå från intäktskälla annonser till intäktskälla kunder?

Finns ju ett oerhört värde om man kan öka upp värdet på varje kund med en faktur 20!
bird200 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017