Medlem
|
|
Reg.datum: Nov 2009
|
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
Pålitligare företagspaket. UPS?
Hade en kund i Torsdags som behövde varor till en julmarknad i helgen. Inga problem tyckte jag, jag skickar det med företagspaket som kommer nästa dag. I värsta fall får du en lapp i brevlådan om du inte var anträffbar och då får du hämta ut det på ICA.
Men nej, hon hade inte fått det och spårningen sa "Paketet adresserat till privatperson, brev postad" och hon kommer inte få paketet förr än på måndag! Till historien hör både att paketet var tydligt skickat till hennes företagsnamn och att mobilnumret fanns på paketet.
Så nu ska jag byta ut posten just för företagspaketen, det är bara strul. Speciellt när man skickar till små firmor, de kan inte alls det där med att ringa och kolla eller över huvud taget bry sig om att köra ut dem.
Är det någon som har förslag på vad jag ska byta dem mot? DHL går bort av massvis med anledningar. Däremot var jag i kontakt med UPS av helt andra anledningar (import) men de verkade okej att ha att göra med. Eller något annat förslag?
Det får inte bli för hutlösa priser men mest av allt någon som håller vad de lovar.
|