Kom ihåg mig?

Niqab i skolan?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-03, 07:08 #11
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Intressant, men det innebär en ganska hög kostnad och stjäl tid från lektionerna. Är det då verkligen något samhället ska bekosta?

Anledningen till min följdfråga är att vi numera har skolpengen och om en lösning innebär en högre kostnad för en elev så riskerar det att bli precis som med handikappade att skolor som inte har intagningsplikt för eleven inte har plats för den samme (även om de oftast skyller på annat). Fast där är det en stor skillnad, handikappet är inte frivilligt till skillnad mot niqaben.

Som någon redan har varit inne på, det finns en gräns för hur långt ett samhälle kan anpassa sig efter en individ. Individen måste också kunna anpassa sig efter samhället.
Sådant går väl att lösa i Sverige via skatten, skolan kanske får tilldelat extra pengar som skall täcka detta. Det kan säkert göras undantag från regeln. Är det inte så att man i Sverige kan få med sig en tolk om man skall besöka läkaren, försäkringskassan och dylikt och att man inte bekostar den tolken själv, eller är jag ute och cyklar?
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017