FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag försöker hämta information från 1 table basserat på sökning i 3 tabeller det går bra så långt att bara recepten med det sökord jag har angivit dyker upp och den visar också bara de recept där dela=1 men när det sen kommer till altId ignoreras det helt, den visar recepten från alla alternativ och inte bara det alternativ jag har angett. Vad gör jag för fel? och hur gör man om man har flera altId.Kan man lägga ihop resultatet från flera sökningar till en när man loppar igenom altId arrayen? Jag har gett mig in på lite överkurs här för mig men det är ju så man lär sig.
tblRecept:allmän receptinformation tblIngrediens: InId, recId, Ingrediens tblReceptalt: recaltId, recId, altId SELECT DISTINCT tblRecept. * FROM ( ( tblRecept INNER JOIN tblReceptalt ON tblRecept.recId = tblReceptalt.recId) INNER JOIN tblIngrediens ON tblRecept.recId = tblIngrediens.recId) WHERE tblRecept.beskrivning LIKE '%".$sok."%' OR tblIngrediens.ingrediens LIKE '%".$sok."%' OR tblRecept.recnamn LIKE '%".$sok."%' AND tblRecept.dela =1 AND tblReceptalt.altId ='".$val."' ORDER BY tid DESC LIMIT 0,16 |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|