FAQ |
Kalender |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
För att ta besvara trådskaparens frågor:
Om du har skickat till ett företag övergår ansvaret på köparen i och med att Du skickar paketet. Om det inte kommer fram är det hans problem (enligt lagen). Om du skickar till privatperson går ansvaret över på köparen när Han får paketet (enligt lagen). Det vill säga, om du kan visa att du har skickat varorna ska han betala. Sitter på en buss nu och kan inte leta fram lagrummen. Men detta är ett vanligt bryderi vid distanshandel och är mycket tydligt angett i lagen. Har även bloggat om det här: http://www.torefriskopp.se/erfarenhe...d-fraktproblem Jag var en gång med om att en förbipasserande person (som bara råkade befinna sig på samma lastkaj som mitt företag använde) kvitterade ut 2 pallar munktröjor från Finland. Vi visste inte ens att vi fått det levererat föränn en vecka senare när vi började undra varför leveransen aldrig kom. Det var tider det ![]() Edit: Läste trådskaparens frågor igen och upptäckte att jag faktiskt inte besvarade frågorna ![]() När det gäller företagspaket brukar fraktföretagen säga att de "levererar till adress" eller "levererar till fastigheten". Enligt deras avtalsvillkor levererar de alltså inte till ett visst företaget eller en person (även om de för de mesta ändå gör det). Posten har alltså inte gjort fel (om nu inte Posten har andra avtalsvillkor än "standard"). Senast redigerad av Tore den 2010-02-01 klockan 09:33 |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|