FAQ |
Kalender |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, för jag kan ju inte echoa direkt så jag måste spara det på något sätt, t.ex. i en array så att jag kan skriva ut den arrayen senare, i viewn. Jag har letat upp ett exempel på vad jag menar, visa mig hur jag kan skriva följande för codeigniter:
Kod:
function display_children($parent, $level) { // retrieve all children of $parent $result = mysql_query('SELECT title FROM tree '. 'WHERE parent="'.$parent.'";'); // display each child while ($row = mysql_fetch_array($result)) { // indent and display the title of this child echo str_repeat(' ',$level).$row['title']."\n"; // call this function again to display this // child's children display_children($row['title'], $level+1); } } Den koden skriver ut informationen... men det gör den genom att köra en ny query för varje nivå. Visst, jag kan köra flera queries, men det måste ske i modellen. Och därifrån kan jag inte echoa. Jag är kanske inte jättebra på att förklara.. men är det någon som förstår mitt problem? Här är en liten början: Kod:
<?php class Articles_model extends Model { $categories[] = ''; function articles_model() { parent::Model(); } function get_categories($parent) { $result = $this->db->where('parent', $parent) ->order_by('parent', 'asc') ->get('articles_categories') ->result_array(); foreach($result as $category) { } } } ?> Senast redigerad av Althalos den 2010-01-28 klockan 21:06 Anledning: Förklara varför vad categories[] är till för :-) |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|