FAQ |
Kalender |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
All mediciner har biverkningar.
Svår blödning från mag-tarmkanalen - Leverpåverkan, svåra hudreaktioner, njurpåverkan - svullnader i hjärnan – Gäller exempelvis för en vanlig Treo som tänkbara biverkningar. Under den vanliga årliga influensan så vaccineras ungefär 500.000 människor varav omkring 400.000 får vaccineringen kostnadsfritt, över 65 år. Det här vaccinet är dubbelt så dyrt som det årliga så merkostnaden blir ungefär 30 gånger så mycket som ett vanligt år. Om man vaccinerar 70% av befolkningen. Om den är lindrigare är det nog lite för tidigt att uttala sig om än. Men med ett stort antal smittade drabbas samhället ekonomiskt i hög grad. Det är inte bara fråga om dödsfall utan att folk helt enkelt ligger hemma och inte arbetar. För egen del tänker jag vaccinera mig, jag har ingen lust att ligga sjuk i en vecka och må dåligt, sedan finns det folk i min omgivning som tillhör riskgrupperna. Och även om de får vaccinet tidigare så ger det inte 100% skydd, så dumt att riskera någonting. För övrigt tar jag det årliga vaccinet alltid av samma skäl. Men när jag tittar vem som ligger bakom anmälan till JK så misstänker jag att han är lite frustrerad att ”världens första fusionsreaktor” (hans ord) som han skulle bygga till år 2012 inte ser ut att bli klar. |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|