FAQ |
Kalender |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men jag hade dock inte velat ge upp den omsättning jag har för att byta inriktning och bransch och påbörja hundjobbet igen för en site i den storleksordningen utan någon form av garanterad omsättning. Det hade varit en helt annan situation om det var TV4, Aftonbladet eller dylikt som hörde av sig och hade en morot i form av hög provision. Jag hade inte heller haft några som helst problem att gå hyffsat linjärt inom min bransch till ett annat företag där jag idag har en etablerad kundkrets för enbart provision. Men att byta inriktning, kundkrets och stå på ruta 1 utan fast ersättning i jämförelse med vad man har ( om man trivs och säljer på bra ). Det låter iaf inte speciellt attraktivt i mina öron. Ser man dock en stor potential i arbetsgivaren och tycker sig ha bra koll på marknaden och kanske inte som jag har småbarn hemma som kräver sin tid och energi. Man är lite äldre och känner att man verkligen kan satsa till 200% med resor etc så stämmer säkerligen utsagan om att duktiga säljare väljer provis framför fast lön. Möjligheten för att tjäna de riktigt stora pengarna ligger ju där. Hade jag valt en högre provision och nada fastlön från början där jag jobbar idag hade jag haft ett par tuffa första år men nu tjänat belopp med sex nollor. Kontentan är att det är väldigt situationsbaserat och baserat på uppdraget, iaf i mina ögon. Men jag tror det är svårt att generalisera. Däremot hade jag svårt att tro att en duktig meriterad säljare var sugen på att gå fulltid på provis för ett community som gaddad. Men jag kan ju ha helt fel. Hmm wall of text .. |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|