FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hello.
Jag har en liten fundering på en site. Det skall vara en sorts söktjänst, men jag vet inte riktigt ännu hur jag skall utforma den. Jag har ett par krav på den innefattande bl a att den skall vara enkel att använda och att den skall vara resurssnål för klientdatorn. Jag är inne på ett utseende där resultaten presenteras ungefär som de stora sökmotorerna presenterar dessa. De brukar vara en rad med rubriken, en eller två rader med beskrivning eller utdrag från sökinnehållet och sedan en rad med länkinfo och annat smått och gott om sökningen. Såväl Google, Yahoo, Live och tjohoo har listor som är väldigt lika varandra, såväl i funktion som till utseende. Låt säga att jag nu skulle få för mig att göra en sådan lista, finns det någon risk då att jag kan bli anklagad för plagiat, renomesnyltning, varumärkesintrång eller liknande. I dessa fall kan man väl ändå hävda att denna metod är så vitt spritt och använt att ingen kan göra anspråk på detta? Fundera på detta, ni... Under tiden drar jag nog på semester igen. Cya!! |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|