FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tänkte bara dela med mig av en Loopia erfarenhet så att ni andra kanske kan undvika att råka ut för samma sak. Jag slog ihop 2 LoopiaDNS-konton och i samband med det så försvann ett antal domännamn från det nya kontot. Hur detta ens är möjligt är en gåta för mig men det hände i alla fall och jag mailade in och frågade vad som hänt den 17 mars. Loopia identifierade problemet och vidarebefodrade ärendet till deras driftavdelning som skulle undersöka vad det kunde bero på. Den 27 mars hade jag fortfarande inte fått något svar och mailar in för att kolla läget. De svarar att ärendet fortfarande behandlas och jag fick idag den 16 april drygt en månad senare följande svar:
"Våra tekniker har kontrollerat dina domäner och har ingen möjlighet att återskapa eller kontrollera om domäner eventuellt har försvunnit. Det lagras ingen information om vilka domäner som har funnits på ett konto när de flyttats till ett annat konto. Det bästa är alltså om du kontrollerar vilka domäner som du registrerade samtidigt som de du anger försvunnit, och kollar om de finns kvar i din kundzon. Maila in till oss om det finns någon du saknar så kan vill kontrollera detta. Om du har mail eller bekräftelser på beställningar av domännamn så kan vi kontrollera dessa också. Vet du vilka domäner du har beställt och betalat för och vilka som finns på kontot så blir det enklare för oss att kontrollera var de tagit vägen. Återkom gärna om du har några frågor eller funderingar." Så det blir bara att sätta sig och manuellt gå igenom 67 olika domänfakturor för att eventuellt hitta några fler domännamn som Loopia har slarvat bort. |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|