FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag klickade på en banner på IDG där det stod AFFILIATE med stor bokstäver och hamnade på denna sajt:
http://www.zenianet.com Ser ut att vara ett nytt internationellt affiliatenätverk som är riktat mot Sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
WOW, reggade mig och såg att det finns enbart ETT program där.
Dom själva. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
Dom är väl i uppstartfasen. Kul med konkurrens men det ser ut att vara lite väl många affiliatenätverk i pipeline just nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
När kommer Microsofts svar på Google Adsense, någon som vet? För att vara Microsoft känner jag mig faktiskt lockad av att se resultatet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Han som driver denna site brukar vara här på WN, jag har bett han presentera sig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Mitt namn är Andreas Bard, och jag är en av dom som representerar ZeniaNet.com. Har varit medlem på wn.se ett bra tag nu så en del vet väl vem jag är (Bardintsol) Citat:
Om detta är en bra eller dålig strategi får tiden utvisa, men det har diskuterats här på wn.se förut, att det blir ett slags moment 22. Som det ser ut nu, kör runt 5 företag som riktar sig mot sverige, i gång sina program inom 2 veckor. Det ska bli kul att se utvecklingen. Nu vet ni att vi finns representerade här på wn ialllafall, och vi finns tillgängliga för frågor och funderingar. /Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Lycka till Andreas!
Hoppas ni sätter hårt mot affiliates som fuskar för det är dessvärre väldigt vanligt idag. Exempel är jonas som blev en av dina första affiliates. Om man går in på hans sida jonas.sluta.net kan man se hur efter ca 30 sekunder bannern laddas om och klick genereras automatiskt. Detta kan man lättast se genom att klicka på ögat i internet explorers nerkant så att "privacy report" öppnas. Så här har han hållit på i flera månader med TD utan att åtgärder vidtagits. EDIT: 1000 inlägg ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tyvärr är ju fuskandet ett stort och utbrett problem. Vårt mål är att jobba nära våra annonsörer för att se till att alla är medvetna om detta, och vi ska också ta fram "guider" på hur man kan avläsa detta. Det tråkiga är ju att det inte går att komma undan helt. Fuskarna förstör ju för hela branschen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Vilka program/annonsörer är på ingång? Hur kommer utbetalningen se ut? Per förmedlat köp eller per klick?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Låter kanske löjligt men vill inte avslöja vilka som ska in, utan deras tillåtelse då inga kontrakt är helt klara. Men det är bland annat:
Ett pokerföretag En musikskola Ett videokonferansföretag Lead och sales kör nog alla, vet inte vilka som ska köra click. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|