FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har funderat på ett domännamn som är upptaget i de "vanliga svenska" ändelser som .se/.nu/.com...
Hittat denna ledig i .st/.cc/.be Är det någon av ovanstående att föredra om man skall köpa en? Eller spelar det överhuvudtaget ingen roll för de är så kassa allihopa? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
poker.xx är nog köpvärt liksom en del andra engelska domännamn.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Okej. Domänen handlar om ett europeiskt semesterställe. Vilket skulle ni föredra av dessa: .st .cc .be .ws ???
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Annars så är min uppfattning att de övriga tld'erna ställer sig relativt lika sökmotorpositionsmässigt (för andra länder än de som de representerar). Tld'n .WS marknadsförs ju som förkortning för "website" så det kanske kan vara ett bra "neutralt" alternativ. Men till sist är det nog mer smaken vad man gillar utseendemässigt som avgör vilken som lämpar sig bäst.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Ja, stället har ingem tillhörighet till domänerna, så kanske "ws" är något att föredra!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Validating
|
Väljer du en generell tld är det viktigt med vart du placerar hemsidan så den blir igenkänd (placerad) i "rätt" Google version.
Har du tex en .be domän på engelska, placerad i Sverige får du problem garanterat. Har du en .ws domän på svenska, placerad i Danmark=problem WS domän på tyska i Tyskland = rätt WS domän på danska i Danmark = rätt Vät att tänka på är att 2 av dom 3 möjliga lokaliseringvarianterna måste stämma: Språk, IP, och/eller tld för att Google skall placera dig rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det beror på hur du tänkt marknadsföra det hela. Jag kommer ihåg att jag hade jätteproblem att komma ihåg en adress bara för att det var .to och inte .se eller .com. Det här var någon gång runt 1995... men jag förmodar att allmänheten har det problemet idag med "nya" tlder.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker du hittar ett namn med ledig .se eller .com isf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Tack för tips. TjörnDesign: det var nyttig infpormation för min del. Nu är valet gjort. Tack!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|