Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopia inte prisvärda?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-01-03, 22:53 #11
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Vet att ni har 2 anslutningar ena via Telia via Spacedump, men var ett generelt exempel att ni står i samma hall med samma UPS och allt. Sedan har ni inte haft den anslutningen allt förlänge.

Vad jag menar är att man fortfarande kan ha Disel/UPS och stå i en bra hall även fast man har 10:- hotell som vissa.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-03, 23:05 #12
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Originally posted by patrikweb@Jan 3 2006, 23:53
Vet att ni har 2 anslutningar ena via Telia via Spacedump, men var ett generelt exempel att ni står i samma hall med samma UPS och allt. Sedan har ni inte haft den anslutningen allt förlänge.
Nu råkar det röra sig om två hallar och inte en. I hallarna finns ett antal UPSer och vi har dessutom en UPS helt för oss själva till vissa servrar.

Givetvis kan man ta lite betalt och hyra in sig i en bra hall. B-one lär använda sig av en riktigt bra hall trots ett pris på 12 kr. Men det krävs en väsentligt större volym för att täcka kostnaderna för anställd personal. Det är ont om folk som jobbar gratis, tyvärr...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-03, 23:19 #13

Nu börjar det kanske komma ifrån tråden rätt mycket men.

Självklart kostar personal men har man inte många kunder krävs inte massa personal, vid mer kunder ökar vinsten även då kan man ta in mer folk.

Även krävs inte precis helrack i början om man har enstaka kunder och även vid enstaka servrar så skulle man lätt kunnat köpa in UPS billigt som klarar några dygn med lite extra batteri pack.

Om man skulle gå igenom listan över alla Webbhotell så skulle säkert många inte ha så stor kvalitet eller redundans. Det gäller även billiga och dyra undantag dom som står i utlandet för det talar för sig själv direkt.

Men om man ska gå tillbaka till frågan om prisvärt så är folk allmänt snåla, nästan alla trådar handlar om "Ska vara så billigt som möjligt" så förstår folk att dom inte tycker det är prisvärt och betala massa extra för databas och statistik när det finns 10 gånger billigare som lär fungera minst lika bra i många fall.

En annan sak är folk är slöa, många håller kvar i sitt webbhotell för det är mycket jobbigt byta. Även mail som dom vill ha kvar etc etc.

Som företag så bryr dom säkert inte om det kostar 10 eller 500 i månaden.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-03, 23:32 #14
Mattias Mattias är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2004
Mattias Mattias är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2004
*Tränger sig fram*
Jag skulle gärna vilja veta om loopia(jonathan) har någonting att lägga till?
Gällande de första inläggen som skrevs. - Om det finns något att säga.
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-04, 08:18 #15
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Mattias, det finns en massa saker jag skulle kunna säga, jag vill dock inte sänka mig till den sandlådenivå som Patrik har tagit denna tråd till.

Rent generellt sett så sätter respektive webbhotell på marknaden sina egna priser, med utgång från vissa förutsättningar. Varför MySQL är en extratjänst hos oss känner de flesta till, det finns även dokumenterat i vår kunskapsdatabas under http://support.loopia.se för de som inte känner till detta.

Men men.. The times are changing, som Dylan sjöng en gång i tiden. Vi har givetvis en del roliga nyheter framför oss under 2006, saker som bl a berörts i denna tråd. Detta kan jag dock inte säga mycket om just nu, ni kommer säkert märka av det så småningom ändå
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-04, 11:32 #16
yellows avatar
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem
yellows avatar

Reg.datum: Jun 2004
Den här tråden börjar likna någon form av pajkastning mot andras företag.

Loopia har uppenbarligen lyckats med någonting eftersom de har etablerat sitt namn. Sedan kan man kanske tycka att saker som egentligen inte kostar företaget några större summor bör ingå i paketen, men detta är ju en bedömning man säkerligen gjort. Det finns en anledning till att Ryanair kan hålla priserna så låga, man tar betalt för kringservicen istället. Det hindrar inte att de ändå är populära.

Patrikweb: Av vilken anledning skulle ett webbhotell som har servrar i utlandet ha sämre redundans och tillgänglighet?
yellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-04, 12:11 #17
kayem kayem är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2005
Nykomling

Jag har inget emot att betala för bara det jag använder. Använder Loopia till både egna och kunders sajter och är nöjd - särskilt med supporten. Enda jag reagerat på är lite stelbenthet inför annorlunda önskemål och att man inte får någon feedback alls på var i PHP-koden något gått snett. (En hint om radnummer hade sparat timmars letande vid det här laget.)
kayem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-04, 12:24 #18
DeSotos avatar
DeSoto DeSoto är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2005
Flitig postare
DeSotos avatar

Citat:
Originally posted by kayem@Jan 4 2006, 13:11
Jag har inget emot att betala för bara det jag använder. Använder Loopia till både egna och kunders sajter och är nöjd - särskilt med supporten. Enda jag reagerat på är lite stelbenthet inför annorlunda önskemål och att man inte får någon feedback alls på var i PHP-koden något gått snett. (En hint om radnummer hade sparat timmars letande vid det här laget.)
Hur menar du? Vill du att Loopia ska hjälpa dig att debugga din PHP-kod...?
DeSoto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-04, 12:58 #19
Nykomling

Nykomling

haha, nej, inte fullständig debugging - jag är medveten om att det är rmin egen uppgift att skriva vettig kod och debugga. Men i de båda andra webhotell jag testat (Levonline och B-one) får jag åtminstonde ett felmeddelande typ "Exekveringsfel på rad XX." eller något liknande. Hos Loopia får jag bara en tom vit sida eller ingenting alls. Till och med om man sätter upp en egen server brukar den funktionelliteten finnas med.
kayem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-04, 13:02 #20
DeSotos avatar
Flitig postare

Flitig postare
DeSotos avatar

Det går väl att ändra error_reporting-nivån?
DeSoto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017