FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vet att ni har 2 anslutningar ena via Telia via Spacedump, men var ett generelt exempel att ni står i samma hall med samma UPS och allt. Sedan har ni inte haft den anslutningen allt förlänge.
Vad jag menar är att man fortfarande kan ha Disel/UPS och stå i en bra hall även fast man har 10:- hotell som vissa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Givetvis kan man ta lite betalt och hyra in sig i en bra hall. B-one lär använda sig av en riktigt bra hall trots ett pris på 12 kr. Men det krävs en väsentligt större volym för att täcka kostnaderna för anställd personal. Det är ont om folk som jobbar gratis, tyvärr...
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nu börjar det kanske komma ifrån tråden rätt mycket men.
Självklart kostar personal men har man inte många kunder krävs inte massa personal, vid mer kunder ökar vinsten även då kan man ta in mer folk. Även krävs inte precis helrack i början om man har enstaka kunder och även vid enstaka servrar så skulle man lätt kunnat köpa in UPS billigt som klarar några dygn med lite extra batteri pack. Om man skulle gå igenom listan över alla Webbhotell så skulle säkert många inte ha så stor kvalitet eller redundans. Det gäller även billiga och dyra undantag dom som står i utlandet för det talar för sig själv direkt. Men om man ska gå tillbaka till frågan om prisvärt så är folk allmänt snåla, nästan alla trådar handlar om "Ska vara så billigt som möjligt" så förstår folk att dom inte tycker det är prisvärt och betala massa extra för databas och statistik när det finns 10 gånger billigare som lär fungera minst lika bra i många fall. En annan sak är folk är slöa, många håller kvar i sitt webbhotell för det är mycket jobbigt byta. Även mail som dom vill ha kvar etc etc. Som företag så bryr dom säkert inte om det kostar 10 eller 500 i månaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
*Tränger sig fram*
Jag skulle gärna vilja veta om loopia(jonathan) har någonting att lägga till? Gällande de första inläggen som skrevs. - Om det finns något att säga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Mattias, det finns en massa saker jag skulle kunna säga, jag vill dock inte sänka mig till den sandlådenivå som Patrik har tagit denna tråd till.
Rent generellt sett så sätter respektive webbhotell på marknaden sina egna priser, med utgång från vissa förutsättningar. Varför MySQL är en extratjänst hos oss känner de flesta till, det finns även dokumenterat i vår kunskapsdatabas under http://support.loopia.se för de som inte känner till detta. Men men.. The times are changing, som Dylan sjöng en gång i tiden. Vi har givetvis en del roliga nyheter framför oss under 2006, saker som bl a berörts i denna tråd. Detta kan jag dock inte säga mycket om just nu, ni kommer säkert märka av det så småningom ändå ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Den här tråden börjar likna någon form av pajkastning mot andras företag.
Loopia har uppenbarligen lyckats med någonting eftersom de har etablerat sitt namn. Sedan kan man kanske tycka att saker som egentligen inte kostar företaget några större summor bör ingå i paketen, men detta är ju en bedömning man säkerligen gjort. Det finns en anledning till att Ryanair kan hålla priserna så låga, man tar betalt för kringservicen istället. Det hindrar inte att de ändå är populära. Patrikweb: Av vilken anledning skulle ett webbhotell som har servrar i utlandet ha sämre redundans och tillgänglighet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har inget emot att betala för bara det jag använder. Använder Loopia till både egna och kunders sajter och är nöjd - särskilt med supporten. Enda jag reagerat på är lite stelbenthet inför annorlunda önskemål och att man inte får någon feedback alls på var i PHP-koden något gått snett. (En hint om radnummer hade sparat timmars letande vid det här laget.)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
haha, nej, inte fullständig debugging - jag är medveten om att det är rmin egen uppgift att skriva vettig kod och debugga. Men i de båda andra webhotell jag testat (Levonline och B-one) får jag åtminstonde ett felmeddelande typ "Exekveringsfel på rad XX." eller något liknande. Hos Loopia får jag bara en tom vit sida eller ingenting alls. Till och med om man sätter upp en egen server brukar den funktionelliteten finnas med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det går väl att ändra error_reporting-nivån?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|