FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Vi har byggt in en funktion som gör att det går ut ett automatiskt mejl till kunden när dennes beställning är skickad.
I mejlet får dom en länk till kundinloggningen på Lastbryggan där dom kan se sin order samt även klicka på Spåra Kolli. Sidan som detta sökresultat presenteras på är ungefär lika tråkig som Postens personal och det vill inte säga lite. När man gör en kollisökning på Postens hemsida så presenteras ju sökningen lite snyggare med mer info men det går inte att skriva den URL'n direkt i ett nytt fönster utan den går bara att få fram vi deras sökruta. Jag vet att jag har sett snyggare presentationer av kollisökningen än den tråkiga som vi har nu, är det nån här som har tips på nån vettig sökväg/URL man kan använda sig av? // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sidan som du länkar till är ju som gjord för att parsa att för att använda till att göra en egen sida av. Hyr någon som fixar det, det går lätt att göra till minumumavgift (en timme). Alternativt kan ni bara länka in det via iframe.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Blir till att slå min programmerare en sigal i morrn bitti. Ber honom göra ett mindre fönster med Lastbryggans gränssnitt och presentera sökningen där. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har för mig att man nånstans kan få det hela i nåt xml-liknande format, har dock glömt adressen, men det borde gå att leta fram på nåt sätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Skall nog bli bra till slut. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Annars finns xslURL=/xsl/pactrack/standard.xsl som bland annat Dustin använder sig av och då blir det lite snyggare formaterat. I katalogen /xsl/pactrack/ på samma server hittar du ännu fler formatmallar att välja mellan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En gammal tråd... men jag letar efter sökvägen till posten xml fil.... någon som vet vilken den är..... zip filen är borta från posten.se
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sökte på Dot och hittade:
http://www.posten.se/c/a_o_webbverktyg?let...a_o_webbverktyg Den zip-filen fungerar att ladda ner så jag gissar att du hittar allt i den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack det är strålande
|
|||