FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag söker ett FTP server program som är proffessionellt, jag vill inte ha något nybörjare ftp server program som tex Serv-U osv.
Jag har använt RaidenFTPD men vill se om det finns något bättre... RaidenFTPD är det absolut bästa FTP server programet jag testat och det finns många möjligheter med det för tex kör FTP ringar mm. Men i detta fallet gäller det att sätta på en ut av mina spel servrar som jag ska kunna skicka upp alla möjliga filer på. Någon som vet en bra? Kostar eller inte spelar ingen roll vill ha namn och helst urler till screenshots osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har själv tidigare använt Gene G6 FTP Server... Väldigt smidigt program med många inställningsmöjligheter.
För mer information: http://www.g6ftpserver.com/en/information Edit: Glömde nämna att det var Professional Edition jag använde mig av. Lite dyrare än standard varianten. Vet dock inte hur mycket funktioner som skiljer dem åt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag diggar ProFTPD, med den kan du göra i princip vad som helst: http://www.proftpd.org/
(Fri mjukvara under GPL) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Proftpd rekommenderas varmt, den är helt enkelt bäst, på alla sätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag glömde säga att det var till windows xp och windows 2003 server, ProFTPD värkar ju vara för bara linux liknande..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Din fråga är rätt luddig. Vad menar du med professionellt, vad skiljer det från ett nybörjarprogram? Massor av funktioner innebär inte professionellt tycker jag och vissa funktioner (typ ratiofunktioner osv) gör att det känns klart mer oseriöst. Har för mig att WarFTP valdes bort av mig pga det.
Jag har kört de flesta av ovanstående men kör numera FileZilla Server på min Windows-server. Gratis, open source, enkelt och bra. Inte bloatat som många av de kommersiella. Å andra sidan, kan det över huvud taget anses professionellt att köra okrypterad ftp idag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jomper: okej jag var lite luddig kanske men jag har fått ett par svar som jag ska testa tack för tipsen! kom med flera om ni vill..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vad gäller kryptering så klarar G6 galant SSL kryptering på olika nivåer. |