FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Självklart går det snabbare med rena html än massa php kod, dock bör du även beräkna att svarstiden inte kan bli snabare än vad det tar för transportera datan över nätet. Räkna med 5-50ms innom Sverige om webbhotellet är Svenskt annars är linan belastad eller ligger den långt uppe i Sveriges skogar eller du själv bor där.
Att du får så pass olika resultat beror på att linan/servern bör vara olika belastad eller kanske själv din lina som du sitter på? Men du borde även göra mätningarna olika tider per dag för att få en uppfattning när dom brukar vara belastade mer. Att du får olika IP känns konstigt, ovanligt att Webbhotell skulle försöka lastbalansera det med "round robin" i DNS. Känns som en amatör lösning om dom sköter det den vägen. Kanske att båda IP är kopplad till samma server via 2 olika ISP men då känns det ännu mer amatör lösning. Men då jag själv inte vet vilket webbhotell det handlar om eller vilka olika IP du får kan jag inte svara på hur det ligger till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har lagt in en ren html-fil på www.mediavoter.com/text.html. När jag testar nu funkar alla sidorna ok och rena html sidan är så snabb en sida kan bli. Den stora skillnaden gör dock att det känns som att det är servrarna har mkt att göra annars. Ska se igen i morgon hur det går.
Det är inte olika prestanda på de olika sidorna vad jag har märkt. Eftersom det snackas så mkt om pingningar så testade jag nyss och hade 2-3 ms på båda. Så just nu har jag inget att klaga på. Som sagt, ska se hur det är om ett tag igen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|