Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lägre .se pris

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-12-07, 20:58 #41
fasko fasko är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
fasko fasko är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus
Citat:
Ursprungligen postat av wiggin
Jag tycker det är fel, runt 200kr per år tycker jag är mycket rimligt. Det ska ju kännas lite för de som bara köper en massa domäner ihop om att någon annan vill köpa dem dyrt.
Citat:
De borde höja priserna.. Det är så många upptagna domainer som ingen gör något med.

Håller med till hundra procent

Att använda en prissättning på 200 SEK ist för 120 SEK för att undvika domänhandel känns helt lönlöst. Är man beredd att köpa 500 domäner och lägga ut 60 000 SEK så är man förmodligen mer eller mindre lika beredd att lägga ut 100 000 SEK för detsamma. Den enda effekten det får är att bara de största kommersiella domänhandlaraktörerna blir kvar i leken; dvs de som säljer var och varannan domän för ca 9500 USD . Antalet lediga domäner lär knappast öka drastiskt för det, bara ett förflyttande av ägandeskap till en annan domänhandlare med mer kommersialiserad verksamhet.
Du kan ju inte påstå att antalet lediga domäner inte skulle öka om man höjde priset till 500kr/år?

Det spelar kanske ingen roll om man ska köpa sex.com, men det är nog inte någon som tror det heller. Det är "massköpen" av domännamn som sedan går segt (eller knappt alls) att sälja som kommer att "lossna". Klart som korvspat att man bryr sig ifall man får betala 40 000 kr mer om året för domäner som iaf inte kommer ge stora pengar.
fasko är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 09:38 #42
clonixs avatar
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
clonixs avatar

Reg.datum: Aug 2003
Jonny..... vi är i princip grannar... vi sitter på Tuna torg.. får ta en lunch nån dag!

Jag har sett i några av dom senaste domäntrådarna att det är många som sitter på långa listor med .Se domäner och en sak är säker och det är att dessa är registrerade i ett enda syfte.... att bara ha dom och "kanske" hitta på något i framtiden.

Nic-se borde införa att man måste SKRIFTLIGEN måste säga upp en domän.

det är FÖR enkelt nu att bara massregistrera massa domäner och sen sitta på dom ett år eller 2 o sen bara sk!ta i att pröjsa fakturan så kommer domänerna ut på marknaden igen.
clonix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017