Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jul 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jul 2004
|
För att gå tillbaka till första-frågan igen. En Abslider tränar mer än bara magen, mestadels av överkroppen får en bra träning av den, definitift en bra start om du inte redan tränar, men vill hålla igång lite hemma.
Fast jag rekomenderar ett av de "vanliga hjulen". Abslider har en fjäder i sig, vilket underlättar ganska mycket. Så jag rekomenderar ett vanligt hjul (2 hantag och hjul i mitten, säljs i nästan alla sportaffärer för typ 100 spänn). Den blir inte jobbigare för nybörjaren, det är bara att man då inte kan gå så långt ner. Sen varar den längre, eftersom det är jobbigare att gå ända ner.
Jag använder ett sånnt hjul ibland när jag inte orkar köra till gymmet. Jag står på knä och går ner tills magen är en cm från marken, sen gör man så många man orkar (vilket inte är många för mig). Men jag tycker att det är ett väldigt bra verktyg för hemmaträning.
Nästa steg är att stå på fötterna.. känns som om det är förbannat mycket jobbigare. Jacki Chan gör det en nån film, helt jävla otroligt vad det ser lätt ut när han gör det. Jag har glömmt vilken film det var, något som vet det?
|