FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Google hjälper terrorister att slå till mot fattiga länder, det hävdar Indiens president Abdul Kalam.
Nu vill han ha strängare lagar mot utlämnande satellitbilder. Källa: Aftonbladet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker det bara är larvigt, man kan inte stoppa allt som skulle vara användbart för terrorister. USA inför så mycket regler för att skydda sig mot terrorister, dock har de vapenlagar som gör att tiotusentals blir ihjälskjutna varje år. Mer än terroristerna någonsin kommer att döda.
Detta börjar bara bli larvigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Finns säkert information/detaljer som kan vara strategiskt viktiga vid en attack, inte just var vitahuset eller militärområden befinner utan hur terrängen med diverse objekt ser ut och förhåller sig till varandra. Men det var inte det jag reagerade på utan det Googles talesman sa, att "fördelarna uppväger nackdelarna med eventuellt missbruk". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Sjävklart finns det mer nytta för tjänsten än nackdel. Ska dom börja ta bort delar så förstörs snart hela meningen med den, dock som jag fattade det så har dom tagit bort delar från USA. Så tycker det är fel att dom tar bort vissa delar för vissa, och sedan tror jag inte att "terrorister" letar random mål via goolge. Vill dom ha reda på hur något mål ser ut kan dom ändå få reda på det på annat vis.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
http://maps.google.com/maps?q=washington+d...11711&t=k&hl=en
http://www.digitalglobe.com/images/qb/wash...y24_2004_dg.jpg Och vill man ha en ännu närmare bild är det bara boka en flygresa till washington. Inflygningen till flygplatsen går nästan rakt över vita huset på bara några hundra meters höjd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||