FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan
Vet ej om detta är rätt tråd att fråga på men jag försöker. Jag undrar om någon visste ett online storage eller liknande som tillåter att man lägger ut filer hos dem som skall delas med. T.ex jag skapar en länk på min hemsida och när någon klickar på den så kommer det upp en ruta att man kan ladda ner filen direkt, många online storage erbjuder detta men man måste först in på deras sida eller mappen man delar med. Jag vill att man skall kunna ladda ner direkt filen när man klickar på min länk och det tas från online storage stället utan att besöka någon sida eller liknande =) Mvh Michal |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Funkar inte ett vanligt webbhotell med en simpel domän inkopplad som har lite större utrymme ?
Ser inte skillnaden riktigt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om det är stora filer och handlar om mycket utrymme blir det oftast dyrare ha det på "rena" Webbhotell. Dock borde det inte vara svårt att hitta något som passar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tänkte på små och stora filer, och tänkte också på att det är många som skall ladda ner, det skulle handla mycket om utrymme och trafik. Ifall jag skulle ha det på samma webbhotell som min sida så skulle jag riskera att få den avstängd för en period eller betala extra summor för allt som går över gränsen. Med online storage kan man lagra, vissa har trafik och vissa har fritrafik (säkert begränsad) och med external länkar så kan man göra att när man klickar på länken på min sida så får man upp rutan att ladda ner direkt, så slipper man gå in på andra sidor eller företagets =)
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|