FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har precis gjort band sida (min första trashiga). Själva innehållet är slask, men vad tycker ni om sidan i övrigt layoutmässigt. Ibland kan jag störa mig på allt gult. Vad tycker ni?
http://thenew.m-design.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker du borde fixa scrollsen pga att då måste scrolla åt sidan och att den inte har något speciellt utseende.
Det vill säga kanske ändra färgerna så den matchar det gul/svarta. Minus - scrollsen i framen Plus - designen uppe i höger, tycker du gjort det bra med granaterna där, ser fint ut och matchar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Testa att ändra det gula till orange alternativt en mörkröd färg. Försök även ta bort scrollen helt eller iaf öka själva utrymmet för den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tycker att designen är lite väl "tung" i förhållande till innehållet som kommer fram när man klickar på länkarna. Det är inget fel på den, inte alls men man uppmärksammar inte riktigt att texten i iframen faktiskt ändras när man klickar på en länk. Kanske någon kontrastbrytning i iframen.
Men det gula tycker jag inte stör. Sedan är du ju en annan fråga om musiken lever verkligen lever upp till intrycket designen gör. Men det skall jag nog inte ha synpunkter på, det är nog inte riktigt min typ av musik. (Ser du vad min avatar förställer nu då?) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Skippa framen i mitten är mitt tips.. I övrigt tycker jag den var helt ok. Men kom på nån smartare lösning än att ha iframe..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Alternativt skapar du en bakgrund precis där du har iframen.
Det vill säga så du kan dra ut designen hur mycket du vill utan att det ser för dumt ut. Då slipper du även iframen med scrollen och har genast fått en smidig sida |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
bryter mot ganska många designregler och ser inte speciellt stilrent ut..
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|