FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan någon förklara detta för mig?
www.badmotherfucker.se/momo2.html Varför är den övre någonsin någon annan storlek än 161 px? Jag tror jag blir galen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Förklara varför du inte gör en div som är 161px hög istället..
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
(Friskrivningsklausul: Kan vara helt ute och cykla men..) (Hm, var nog ute och cyklade.... det var i XHTML 1.1 som det skulle droppas) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tables är knäppt i de där fallen, men du kan göra nått sånt här och få samma synliga resultat.
att använda height="" osv direkt är inte min grej, jag kör med style=" ..." så koden ser lite annorlunda ut (dock inte 1.0 strict pga align="center" i <table>. Kod:
<table cellpadding="0" cellspacing="0" style="height: 100%; width: 400px; border: 1px solid #000000" align="center"> <tr> <td style="vertical-align: top"> <div style="height: 161px">Skall vara EXAKT 161 px hög.</div> <div style="border-top: 1px solid #000000">Har ingen höjd satt</div> </td> </tr> </table> MVH. edit: Översta cellen blir ju nu 163 eftersom det är inkl border för tabellen över och border för diven under cellen, vill du att översta kanten och nedersta kanten inkluderat ska bli 161 ska du sätta height 159px. Nu är innanmåttet för cellen 161px exakt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Tack
![]() |
|||