FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Denna fråga är egentligen riktad till TradeDoubler men någon annan kanske vet svaret och kan lösa denna gåta, annars är säkert fler intresserad av svaret på denna gåta...
Silja Line erbjuder provision för Telefonbokning, hur trackas det? Och kanske ännu knepigare, dom erbjuder även provision för "iLead Telefonbokning", hur kan man spåra det? Tydligen går det att spåra för jag får provision nästan dagligen men jag länge undrat hur det spåras... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Enda smarta jag kommer på är att det bara registreras då man trycker på knappen "Ring upp mig" på deras hemsida, då skickas troligen ditt id-nummer med.
Jag har inte så stor koll, men om de har ett nummer man kan ringa själv till borde det förstås vara omöjligt tracka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag är inne på samma saker som nosnaj. Men det är lite dåligt förklarat, när man vill veta hur tekniken fungerar. Så det skulle ju inte skada om TradeDoubler ville skriva en liten förklaring här, så alla får veta (här läser ju ändå alla affilates, tror jag). Alltså gärna om iLead i stort också, men iLead på telefonbokning i synnerhet. Hur det trackas och registreras.
/Bengt
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ni gissade rätt, jag fick svar från TradeDoubler:
"Ersättning för ”ileads” får du om en besökare trycker på knappen ”ring upp mig” även om besökaren inte har tyckt på Silja Line-annonsen utan går direkt in på silja.se" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Citat:
Först och främst måste man veta vad en impression är. Det är alltså en annonsvisning, en besökare kommer in på en webbplats med annonser och endast ser dessa (inga klick eller liknande sker). Impression Sales och Impression Leads (iSales och iLeads) sker alltså helt baserat på dessa impressions. Någon besöker webbplatsen, ser annonsen, surfar vidare, surfar in på annonsörens sida och gör ett avslut. Exempel på detta är då Silja Line ovan, där besökaren kan se annonsen, surfa in på Silja Line manuellt och klicka på Ring upp mig-knappen. Detta fungerar med hjälp av en cookie som vanligt, men denna har kortare cookietid än klick-cookies, vanligtvis ca 24 timmar. Tveka inte att ställa frågor om något är otydligt! Mvh Calle TradeDoubler Support |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|