FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har inte lyckats så bra med sökoptimeringen på mitt projekt. Av detta skäl tog jag kontakt med en optimerare och bad om ett prisförslag.
Jag fick ett fem siffrigt pris tillbaka. Eftersom detta var lite mer än jag tänkt mig fråga jag vad jag betalade för och talade om att jag bara var ute efter ca 2 timmars rådgivning. Då får jag ett svar tillbaka som säger att optimeringen av min sida inte tar mer än max 5-10 minuter, men att de har lång erfarenhet inom området. Ska man behöva betala XX.XXX för att få råd om hur man ska optimera sin tjänst? Är det kanske någon som har tips på ett företag med lite lägre priser? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Leta efter ett annat företag. Det dom skulle ha gjort på 5-10 minuter är säkerligen inte mer än vad du själv redan har gjort. Lycka till! /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Man vet ju aldrig. Kunde ju varit ett genidrag, men det svider att betala XXX.XXX i timmen hur smart den än är.
Kanske något som har erfarenheter från ett något billigare alternativ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Är det bara en enda liten HTML-sida du har, Hjalmar? Med tanke på att den kan sökmotoroptimeras på 5-10 minuter. Verkar inte var något trovärdigt företag du fick tag på.
Visst är det väl många av oss som kan ge dig två timmars rådgivning med vad vi kan om SEO och med din sajt som utgångspunkt. Det skulle faktiskt inte kosta dig ett fyrsiffrigt belopp ens (inte hos mig i varje fall), men då är det förstås inga stora "SEO-expert-hemligheter" som du får, utan grundläggande SEO. Hör av dig om du är intresserad. Det som skulle ta 5-10 minuter, det tror jag ändå vi ska klara ut på ett par budgetpris-timmar. /Bengt
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det verkar som du har lite tid över!
Tror det räcker med att läsa alla seo-trådar här på WN för att hamna bra till. Företaget du frågade kanske analyserade din kod och ansåg att den va bra och det som saknade va in länkar. Företaget kan ha utvecklat ett verktyg för att regga dig i massa länkindex och länksammlingar som i sin tur tar pengar, tror viserligen att sånna summor är omoteverade. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
/Bengt
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror att priset är baserat på att de vet saker vi inte vet, tex:
Densitet. Keywords man bör undvika (för att hamna i filter). På WN kan man hitta mycket information om hur man gör sin egen grundläggande onsite SEO. Men egentligen inga fasta bud på ovanstående två punkter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för era erbjudanden och svar!
Kanske ska berätta att det gäller en tjänst som innehåller både frames och dynamiskt innehåll. (Jag har försökt optimera inom ramen av mina kunskaper). Känner att en konsult kan vara värd pengarna då jag tror att det kan vara en enkel lösning för den kunnige. De som fortfarande känner sig kompetenta är välkomna med PM. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
/ XC ![]() |
|||