Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

iLead telefonbokning ?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-30, 09:21 #1
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Denna fråga är egentligen riktad till TradeDoubler men någon annan kanske vet svaret och kan lösa denna gåta, annars är säkert fler intresserad av svaret på denna gåta...

Silja Line erbjuder provision för Telefonbokning, hur trackas det? Och kanske ännu knepigare, dom erbjuder även provision för "iLead Telefonbokning", hur kan man spåra det? Tydligen går det att spåra för jag får provision nästan dagligen men jag länge undrat hur det spåras...
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-30, 10:07 #2
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Enda smarta jag kommer på är att det bara registreras då man trycker på knappen "Ring upp mig" på deras hemsida, då skickas troligen ditt id-nummer med.
Jag har inte så stor koll, men om de har ett nummer man kan ringa själv till borde det förstås vara omöjligt tracka.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-30, 19:12 #3
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar

Reg.datum: Nov 2003
Jag är inne på samma saker som nosnaj. Men det är lite dåligt förklarat, när man vill veta hur tekniken fungerar. Så det skulle ju inte skada om TradeDoubler ville skriva en liten förklaring här, så alla får veta (här läser ju ändå alla affilates, tror jag). Alltså gärna om iLead i stort också, men iLead på telefonbokning i synnerhet. Hur det trackas och registreras.

/Bengt
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-30, 21:54 #4

Ni gissade rätt, jag fick svar från TradeDoubler:

"Ersättning för ”ileads” får du om en besökare trycker på knappen ”ring upp mig” även om besökaren inte har tyckt på Silja Line-annonsen utan går direkt in på silja.se"
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-31, 15:12 #5
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar

Reg.datum: Nov 2004
Hej!

Citat:
Så det skulle ju inte skada om TradeDoubler ville skriva en liten förklaring här
Nedan följer alltså en förklaring (liknande information finns även i junis nyhetsbrevsutskick):
Först och främst måste man veta vad en impression är. Det är alltså en annonsvisning, en besökare kommer in på en webbplats med annonser och endast ser dessa (inga klick eller liknande sker). Impression Sales och Impression Leads (iSales och iLeads) sker alltså helt baserat på dessa impressions. Någon besöker webbplatsen, ser annonsen, surfar vidare, surfar in på annonsörens sida och gör ett avslut. Exempel på detta är då Silja Line ovan, där besökaren kan se annonsen, surfa in på Silja Line manuellt och klicka på Ring upp mig-knappen. Detta fungerar med hjälp av en cookie som vanligt, men denna har kortare cookietid än klick-cookies, vanligtvis ca 24 timmar.

Tveka inte att ställa frågor om något är otydligt!

Mvh Calle
TradeDoubler
Support
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017