Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


System för att hantera kunder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-21, 16:52 #1
Sequenza Sequenza är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 37
Sequenza Sequenza är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 37
Hej!

Bygger en ny webshop som säljer småel. Kommer öka kraftigt nu till hösten och jag behöver ett smidigt och enkelt system för att hantera mina kunder på ett proffsigt sätt.

Är i behov av ett relativt omfattande system för att hantera ordrar, utskick, support etc...

Jag kodar inte själv utan har en anställd för det, dock kostar det lite väl att be honom bygga allt från scratch... så jag tänkte man kanske kunde gena lite och handla färdig mjukvara?

Nu gäller det väl bara att förklara på ett ungefär vad jag vill göra;

När en kund har handlat hos oss vill jag att all information ska registreras i en databas och kundnummer ska genereras. Kunderna ska sorteras efter iaf dom betalat och deras beställning är klar för leverans eller inte. Detta är viktigt, det ska vara snabbt, smidigt och enkelt att varje dag mata ut ordrar i skrivaren och packa dom.

Jag ska i efterhand kunna mata in support information. T ex vid mailkontakt uppger kunden sitt kundnummer, slår jag på det får jag fram kundens uppgifter och kan se anteckningar i supportlogg etc. Ni som arbetat på ett callcenter vet väl på ett ungefär hur det brukar se ut? Den funktionaliteten!

Jag använder mig av posten för att skicka paket. Dom använder sig av Pacsoft Online vilket man ska skriva ut beställningarna via, så informationen måste kunna matas in dit även.

Jag vill även kunna skicka ut nyhetsbrev till alla kunder, eller kanske vissa utvalda grupper (Dom som köpt en specifik produkt etc?).

Utskick skall även göras 3 veckor efter köp, kunden får ett standardmail med länk till ett formulär med frågor om hur denne upplevt köpet, bra / dåligt med produkten, förslag på förbättringar etc... Detta resultat ska finnas bland kundens användaruppgifter.

Finns det någon mjukvara åt det hållet? Något som gör liknande iaf? Det finns massor av webbshoppar, alla kan väl inte sitta och koda själva? Ni som själva driver, hur hanterar ni alla ordrar? Printar dom? Registrerar? Sköter support? Berätta!

Lite rörigt kanske, men hoppas vi kan komma fram till något vettigt hursom!

MVH; Lars.
Sequenza är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-23, 11:46 #2
Sequenza Sequenza är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 37
Sequenza Sequenza är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 37
Här verkar vi inte komma någon vart

Vad har ni att säga om Cerberus och / eller Kayako eSupport?
Sequenza är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-26, 20:10 #3
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
Jag har igentligen ingen egen webbshop osv. men jag har varit med och utvecklat en. Den fungerar som så att folk först måste registrera sig och företaget accepterar kunden. Genom att mail skickas till företaget med en länk där man trycker då accepteras kunden och kunden får ett mail med alla uppgifter.

När kunden gör en beställning mailas allt till företaget med kund data mm som lagras i en access databas som bara har med webbshopen att göra. När mailet kommer till företaget skriver dom ut den och lägger upp en order på SPCS Administration som dom kör allt igenom. Fakturering, order, beställningar, kund register etc.

Sedan så skickar dom varan om dem nu har den hemma eller så kontaktar dom kunden och berättar detta och säger att det tar si och så många veckor tills det är hemma och när det är hemma så skickas det först en faktura sedan när fakturan är betald skickas grejerna beroende på storlek etc i vaderat kuver eller per DSL.

Detta var kanske inte exakt som du tänkt men tänkte att jag skulle berätta hur dom gör och det fungerar väldigt bra förutom att jag som webmaster för deras webbshop får sitta och supporta en del på webbshopen för dom inte kan så mycket om hur dom ska få reda på info etc om kunderna. Som iof beror på mig att jag inte gjort ett bra system för detta. så det borde ju igentligen tänkas om

Men SPCA Administration rekomenderar jag. det är ett bra program, vad det kostar däremot vet jag ej har alldrig hört priset dom ger för det så....
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-27, 15:16 #4
weetabixs avatar
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 311
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare
weetabixs avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 311
både cerberus och kayako är bra, cerberus är fritt om man bara använder en mailadress. bägge hanterar tickets och kb, utskick till kunderna vet jag inte om dom hanterar.
weetabix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-17, 16:17 #5
kreawit kreawit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 6
kreawit kreawit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 6
Kika på oscommerce.com och sugarcrm.com båda GPL
kreawit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017